biuro rachunkowe Wrocław
biuro rachunkowe Wrocław

52-210 Wrocław

ul. Łubinowa 1F/1

cennik usług księgowych Wrocław
cennik usług księgowych Wrocław

Zadzwoń do nas

+48 792-177-646

cennik usług księgowych Wrocław

Biuro Rachunkowe wrocław

biura rachunkowe  ołtaszyn

księgowość wrocław

Biuro Rachunkowe ołtaszynbiuro rachunkowe wrocław

księgowość wrocław

biuro rachunkowe we Wrocławiu

biuro rachunkowe we Wrocławiu

biura rachunkowe Wrocław Krzyki 

księgowość online

usługi księgowe

Biuro rachunkowe Wrocław Ołtaszyn Krzyki
29 czerwca 2025

KSeF nadchodzi – cyfrowa rewolucja w 2026 roku

Od 2026 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla większości firm działających w Polsce. Choć pierwotnie miał wejść w życie już w 2024 roku, Ministerstwo Finansów zdecydowało się na przesunięcie terminu, dając przedsiębiorcom czas na przygotowanie się do największej rewolucji w fakturowaniu od lat. Na kolejne przesunięcie terminu wydaje się nie ma co liczyć, MF wydaje się być bardzo zdeterminowane w dochowaniu założonego terminu. 

 

📌 Co to jest KSeF? 

 

KSeF to rządowy system teleinformatyczny służący do wystawiania, przesyłania i przechowywania faktur elektronicznych. Jego celem jest:

  • uproszczenie obiegu dokumentów,

  • uszczelnienie systemu podatkowego,

  • skrócenie czasu zwrotu VAT (z 60 do 40 dni),

  • zwiększenie przejrzystości obrotu gospodarczego.
     

Od 2022 r. KSeF działa jako system dobrowolny. Od 2026 stanie się obowiązkowy dla większości firm.

 

Z KSeF już teraz można korzystać przez aplikację mobilną. Zostanie zaktualizowana do wersji 2.0.

 

📅 Nowy harmonogram wdrożenia KSeF 2.0
 

W czerwcu 2025 roku rząd przyjął nowelizację ustawy, która dzieli obowiązek korzystania z KSeF na kilka etapów:
 

Data     Kogo dotyczy?
1 lutego 2026     Firmy o rocznych przychodach powyżej 200 mln zł
1 kwietnia 2026     Pozostałe podmioty (z wyjątkiem najmniejszych mikrofirm)
1 stycznia 2027     Mikroprzedsiębiorcy z przychodem < 10 tys. zł miesięcznie
 

💡 Nowości w KSeF 2.0 – tryby offline i offline24
 

Ministerstwo Finansów uwzględniło liczne uwagi przedsiębiorców i księgowych, wprowadzając nowe funkcjonalności, między innymi:
 

  • Tryb offline (awaryjny) – wystawianie faktur, gdy system KSeF nie działa.

  • Tryb offline24 – możliwość wystawienia faktury poza systemem, nawet bez awarii, ale z obowiązkiem przesłania jej do KSeF w ciągu 24 godzin.


To rozwiązanie ułatwia codzienne funkcjonowanie firm, które nie mają stałego dostępu do internetu lub działają mobilnie. Zapewniona też zostanie opcja dodawania załączników do faktur

 

🛠️ Wymogi techniczne 
 

Choć obowiązek wejdzie w życie w 2026, pierwsze działania będzie można podjąć już niedługo:
 

  • Certyfikaty uwierzytelniające – o certyfikaty wystawcy faktury będzie można występować od listopada 2025, będą niezbędne do logowania się do systemu i do wystawiania faktur w trybie offline. Certyfikaty będą ważne 2 lata.

  • Środowisko testowe – również w listopadzie 2025 r. zostanie udostępniona testowa wersja Aplikacji Podatnika KSeF 2.0, by wszyscy przedsiębiorcy mogli poznać rozwiązania i funkcjonalności systemu.

  • Dokumentacja API – za niedługo ma zostać udostępniona specyfikacja oprogramowania interfejsowego, niezbędna do integracji systemów księgowych i fakturowych z KSeF, ważne dla większych firm. 

 

📝 Podsumowanie
 

KSeF to nie tylko obowiązek, ale i szansa na uporządkowanie dokumentów, szybsze rozliczenia i bardziej efektywną księgowość. Szybsze zwroty VAT, jednolity format faktur, mniej archiwizacji, dostęp do faktur w każdej chwili (żadna faktura nie zginie, koniec z duplikatami). Nie taki diabeł straszny jak go malują. Kluczem do sukcesu jest dobre przygotowanie – zarówno technologiczne, jak i organizacyjne. Dla wielu osób, które obawiają się komplikacji mamy dobrą informację: do końca roku 2026 nie będzie żadnych kar za uchybienia związane z KSeF. Mamy zatem trochę czasu na nauczenie się korzystania z nowego systemu. 

 

 

Najnowsze posty

29 czerwca 2025
Od 2026 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla większości firm działających w Polsce. Choć pierwotnie miał wejść w życie już w 2024 roku, Ministerstwo Finansów zdecydowało się
14 czerwca 2025
Od 1 stycznia 2026 r. niższy limit amortyzacji i leasingu samochodów osobowych – ważne zmiany dla przedsiębiorców Od 1 stycznia 2026 r. przedsiębiorców czeka istotna zmiana dotycząca rozliczania samochodów osobowych
31 maja 2025
28 maja 2025 r. Senat przyjął nowelizację Kodeksu pracy, która wprowadza nowe obowiązki dla pracodawców – szczególnie w zakresie informowania o wynagrodzeniach w ogłoszeniach o pracę. Ustawa czeka jeszcze na
17 maja 2025
Jak optymalnie wypłacić zyski ze spółki z o.o. będąc jednocześnie wspólnikiem i członkiem zarządu? 💰 Spółka z o.o. często okazuje się być korzystniejszą formą prowadzenia działalności w stosunku do jednoosobowej
biuro rachunkowe we Wrocławiu
biuro rachunkowe we Wrocławiu

52-210 Wrocław, ul. Łubinowa 1F/1
NIP: 8992989201, KRS: 0001096483

 

Zadzwoń do nas

+ 48 792 177 646

biuro rachunkowe Ołtaszyn - kontakt telefoniczny
biuro rachunkowe Ołtaszyn - kontakt mailowy
księgowość